[ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာတုန္းက ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ကဗ်ာဆရာ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔ကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို assignment တစ္ခု ေပးၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ေပးလာတဲ့ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႕ ကဗ်ာေရးၾကည့္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာပါ။ အခုေတာင္ အကုန္လုံး ေရးလို႔ မၿပီးေသးပါဘူး ]
ဒီခဏၿပီးရင္
ေနာက္လာမယ့္ ခဏက မင္းဘဝဆိုတာ
၁)
အဓိပၸာယ္ကို
နားမလည္ေပမယ့္ ဟာသတစ္ခုခုလို႔ သိလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်ြန္ေတာ္ေရာက္ရွိေနခဲ့တာဟာ
ႏွစ္ဆယ့္သုံးႏွစ္နဲ႔ ။ ေကာ္ဖီကိုးဆယ့္ကိုးခြက္။ ပင္အပ္ပုံဆြဲထားတဲ့ မိုးပ်ံပူေဖာင္းတစ္လုံး
ေလေပၚတက္သြားတယ္။ မီးပိြဳင့္ေတြ အားလုံးဟာ အျဖဴအမည္းေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ သူတို႔က
ကြၽန္ေတာ့္ကို တစ္ခုခု ေျပာေစခ်င္မွန္း ခံစားမိတယ္။ က်ြန္ေတာ့္မွာ အသံရွိမေနဘူး။
Damn!
၂)
အိပ္မက္က
နိုးလာတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ အိပ္မက္က နိုးလာျခင္းအမႈကို ထပ္တလဲလဲ ျပဳလုပ္တယ္။
ငါရွိတယ္ေလ၊ အဲဒီေတာ့ ငါ ေတြးတာေပါ့ မင္းလည္း ဒီလိုပဲ မဟုတ္လား လို႔ ေဘးက
လူကို လွမ္းေမးမယ္ လုပ္ၿပီးမွ က်ြန္ေတာ့္မွာ အသံမရွိမွန္း သတိရလာတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေဘးက လူဟာ က်ြန္ေတာ္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့ ငါလည္း အတူတူပဲလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ သူ႔မွာလည္း
အသံ ရွိမေနဘူး။
၃)
သာယာတဲ့
ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္တာမို႔ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ပတ္သက္သမ်ွ အေၾကာင္းကို ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးက
ဆင္ျခင္ၾကည့္ေနႏိုင္ခဲ့တယ္။ လက္ထဲက စာ႐ြက္မွာ " စိတ္ကူးျဖင့္ ဖန္တီးထားသည့္
ကမၻာကဲ့သို႔ေသာ အရာ " ဆိုတဲ့ အဘိဓာန္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ဆန္ဆန္စာသားတစ္ေၾကာင္းကို
ေတြ႕ရတယ္။ ဘယ္သူမွ မလုပ္ခိုင္းေပမယ့္ စာေၾကာင္းမွာ ကြက္လပ္တစ္ခုခု လိုက္ျဖည့္ေနမိတယ္။
____ ျဖင့္ ဖန္တီးထားသည့္ ကမၻာကဲ့သုိ႔ေသာ အရာ၊ စိတ္ကူးျဖင့္ ဖန္တီးထားသည့္
_____ ကဲ့သို႔ေသာ အရာ၊ စိတ္ကူးျဖင့္ ဖန္တီးထားသည့္ ကမၻာကဲ့သို႔ေသာ _____ ။ တစ္ေယာက္ေယာက္
မိန္႔ခြန္းေျပာေနတဲ့ အသံကို ၾကားတယ္။ ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ကို ၾကားလိုက္ရၿပီး
မိန္႔ခြန္းေျပာေနတဲ့ အသံပိုင္ရွင္ ေျပာင္းသြားတာကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ သိပ္မၾကာခင္
ေသနတ္သံ ေနာက္တစ္ခ်က္ ထပ္ၾကားလိုက္ရတယ္။
၄)
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔၊
က်ြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ က လြဲၿပီး ဘယ္သူမွ ဘယ္အရာမွ ရွိမေနေတာ့တဲ့ ဟင္းလင္းျပင္ႀကီးထဲ
ေရာက္ေနတယ္။ ေရာက္ေနၾကတယ္။ " အဆင္သင့္ပဲလား" လို႔ တျခား က်ြန္ေတာ္က
ေမးတယ္။ ဘယ္လိုျပန္ေျဖရမလဲဆိုတာ က်ြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိေနတယ္။ က်န္တဲ့
က်ြန္ေတာ္တစ္ေယာက္လည္း ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ သိေနခဲ့တယ္။ ။
- ေဏသစ္
( ေခါင္းစဥ္ကို
" အာခီယာ " က ေပးပါတယ္ )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Stepwells
အသံရဲ႕ အသံ
ရဲ႕ အသံ
ေျခာက္ျခားေနတာ
အေၾကာင္းမဲ့ေတာ့
မဟုတ္ဘူး
ငါ ျမင္တယ္
ၿမိဳ႕ရဲ႕
ၾသဇာဟာ
ငါတို႔ အေပၚ
ကံဆိုးျခင္းတစ္ခုလို
အုံ႕မိုး
ေနခဲ့တာ
ေရဟာ ေတြေဝတယ္
တုန္ခါေနတဲ့
တိတ္ဆိတ္မႈထဲ
တနဂၤေႏြေတြ
တိုက္ခတ္ေနတာ
ဆုေတာင္းဟာ
ဆူပြက္ေနတယ္
ၿမိဳ႕ဟာ
တစ္စုံတစ္ရာေတြကို
ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိရွိ
ေဖ်ာက္ဖ်က္ေနတာ
ငါ သိတယ္
ငါ သိေနတာကို
ၿမိဳ႕ကလည္း
သိ ေနတယ္ဆိုတာကို
ငါ သိတယ္
ညေတြမွာ
အိပ္မက္ထဲကုိ ပလတ္စတစ္အိတ္အမည္းမ်က္ႏွာဖုံးနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ ေရာက္ေရာက္လာၿပီး
ကယ္တင္ခံရဖို႔ အခ်ိန္နီးလာၿပီလို႔ ေျပာေျပာသြားတယ္။ မနက္နိုးလာတဲ့ အခါတိုင္း
လႈိင္းေတြေလေတြၾကား ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ ေရာက္ေရာက္ေနတယ္။
- ေဏသစ္
(ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ကို
Khantkyi Maung က ေပးပါတယ္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
လက္နက္ခ်ခ်င္စိတ္ေပါင္း
တစ္သန္းနဲ႔
ကိုယ္တို႔ေတြ
ကိုယ္တိုင္ဟာ
တခါတခါဆိုသလို
တေရးနိုးလာၿပီး
ျပန္အိပ္မရေတာ့တဲ့
ည ေတြ ျဖစ္သြားတတ္ၾကတာပဲ
ေ႐ႊ႕ေျပာင္းပင္လယ္ေတြလို
လက္တံအတိုအရွည္ေတြ
အရည္ေပ်ာ္
ျဖန္႔က်က္လို႔
မေရာက္ရွိႏိုင္ေတာ့မယ့္
ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြနဲ႔
ခ်စ္က်ြမ္းဝင္ေနရသလိုလို
အေတြ႕အၾကဳံေတြ
ရွိဖူးခဲ့ၾကမယ္
ဒီ စကားေတြေပမယ့္
တျခားသူေျပာတဲ့
အခါ
တျခား အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳး
ထြက္ခ်င္
ထြက္မယ္၊ ခက္မယ္၊
လြယ္မယ္
ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ဘယ္သူက
ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ရွိခဲ့လဲ
စကၠဴနဲ႔ လုပ္တဲ့
စိတ္ေတြ ေလွလို
ခရီးထြက္သြားတဲ့
အကြာအေဝးနဲ႔
ေဘးထြက္ပတ္ဝန္းက်င္အရပ္ေဒသ
အာသီသေနာက္တစ္ခုဆီ
ေရာက္တဲ့
အခါ နာမည္တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းလဲၿပီး
ဇာတ္ျမဳပ္ေနထိုင္ေကာင္းေနထိုင္မွာပဲ
အေသြးအသားရဲ႕
အသက္ရဲ႕
အသိစိတ္ေတြရဲ႕
အပ မွာ
ေနာက္တစ္ခါ
ေရာက္မလာေတာ့မယ့္
အရာမွန္သမ်ွရဲ႕
လက္ရွိဘဝအေပၚ
လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ေနမႈကို
လြယ္လြယ္ကူကူ
မသိေယာင္ျပဳၾကည့္တဲ့
အေလ့အထ
အေပၚ ဘာမ်ား
ဆက္လက္တတ္နိုင္ၾကလို႔လဲ
ၿပီးေတာ့လည္း
ဒါပဲေလ ... ။ ။
- ေဏသစ္
( ေခါင္းစဥ္ကို
ပိုင္ဉာဏ္က ေပးပါတယ္ )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
လက္ျပင္ကိုင္းသူ
မနက္ဘက္
နိုးလာတဲ့ အခါ
ဘာသာစကားသုံးေလးမ်ိဳး
တတ္ေျမာက္ေနတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
အသက္ရွင္လ်က္
ရွိမေနေတာ့တာကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ေမ်ွာ္လင့္တတ္သူေတြခ်ည္းပါပဲ။
ေန႔ဘက္ေတြမွာ
မသိမွန္း မသိရတာေတြ
ညဘက္ေတြမွာ
မသိခ်င္ေပမယ့္ မသိခြင့္ မရတာေတြ ...
လွေပမယ့္
ေျမဆြဲအားဟာ ဖ်ားေယာင္းတယ္။
ည နက္တိုင္း
နက္တိုင္း
ဘူးခြံအလြတ္ရဲ႕
အေမွာင္ထဲကို ငုံ႕ၾကည့္ၿပီး
အသံတစ္မ်ိဳးၿပီး
တစ္မ်ိဳးေပးၾကည့္ေနရတဲ့ အေပၚ
ဂုဏ္ယူစိတ္
ကို နာမည္တစ္မ်ိဳးမ်ိး
ေပးထားတာ ရွိမွာေပမယ့္
ေမ့ေနခဲ့ပါၿပီ။
အခ်ိန္ကာလမွာ တကယ္အစြမ္းမထက္ေပမယ့္
အာနိသင္တစ္ခုရွိမယ္လို႔
ယုံၾကည္ေစတတ္တာကိုလည္း
သေဘာက်ေနခဲ့ပါၿပီ။
ဥပမာ - မနက္အိပ္ရာထတဲ့
အခါ
လက္ျပင္မွာ
အေတာင္ပံေတြ ေပါက္ေနတာကို
ျမင္ရရင္
ဆိုတာမ်ိဳး ။ ။
- ေဏသစ္
(ေခါင္းစဥ္ကို
ကိုမွဴးေနဝန္းက ေပးပါတယ္ )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ေျခတစ္ဖက္ဆာေနတဲ့
ေကာင္မေလးဟာ ဘဝတစ္ခုလံုးကို ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္ စားေသာက္ၿပီးေနာက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့
ေပမယ့္
ကိုယ့္ အရိုးနမူနာကို သူ ရ လိုက္တာပါပဲ။ ေျပာရရင္ ဒါဟာ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ထဲမွာ
ပါဝင္တည္ရွိေနတဲ့ ပုံေျပာသူက ေနာက္ထပ္ပုံေျပာသူ တစ္ေယာက္ ပါဝင္ေနတဲ့
ပုံျပင္အေၾကာင္းကို ထပ္ေျပာေနသလိုေပါ့။
ငွက္ေတြ
ေသတဲ့ အခါ အေငြ႕ပ်ံၿပီး ေလျဖစ္သြားတယ္။ ေလထဲမွာ ပုံျပင္ေတြ ပါဝင္ေနေပမယ့္
ပုံျပင္ထဲမွာ လူေတြ ေနတဲ့ ေခတ္ကကုန္သြားျပီ။ အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြမွာ အခိုးအေငြ႕ေတြလို
ကိုယ္တို႔ ခဏခဏ ဆုံဖူး တာ။ "လြန္ေလၿပီးေသာ"ေတြ ဓာတ္ႀကိဳးထဲ စီးဆင္းသြားၿပီး
မီးလင္းလာခဲ့တာ။ ဒီ အတိုင္းဆို ေသာၾကာေန႔ေတြတိုင္းဟာ စုံဂဏန္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့မွာပဲ
။
ေျခတစ္ဖက္ဆာေနတဲ့
ေကာင္မေလးဟာ ဘဝတစ္ခုလံုးကို ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္ စားေသာက္ၿပီးေနာက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့တယ္။
ဘူတာရုံတိုင္းမွာ ထြက္ခြာသြားေတာ့မယ့္ ငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ သံေနသံထားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၊ တကယ္လို႔မ်ား လူကူးမ်ဥ္းၾကားေပၚ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ေတြ႕တဲ့
အခါ ကိုယ္ မင္းမ်က္လုံးကို တြန္းဖြင့္ၿပီးဝင္လာခဲ့မွာ။ မင္းရဲ႕ အရိုးေတြ အျဖစ္
မင္းဆီမွာ ျပန္လည္ဝင္စားမွာ။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ ရထားဥၾသသံေတြမွာ ဘဝဟာ မ ဂဏန္း
ပဲ။
အရာရာကို
ကိုယ္ ရခဲ့ၿပီ။ အဲဒီလို ကိုယ္ရခဲ့ၿပီလို႔ ယုံၾကည္ေနတဲ့ စိတ္ကိုလည္း ရခဲ့ပါၿပီ။
- ေဏသစ္
( ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ကို
ဆစ္ခ္ က ေပးပါတယ္။ စာသားေတြ တူေနတာ မရွိေပမယ့္ ဒီ ကဗ်ာအေပၚမွာ အဲဒီအခ်ိန္က
ဖတ္ၿပီး အရမ္းႀကိဳက္ေနတဲ့ ကိုေမာင္ေဒးရဲ႕ " အစိမ္းေရာင္ စာအုပ္
" ဟာ အမ်ားႀကီး ၾသဇာလႊမ္းမ္ိုးမႈ ရွိတာ ဝန္ခံရမွာပါ )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ငါ့ကုိ နာက်င္မႈပဲေပးပါ၊
႐ွိႏွင့္ၿပီး ဆိုရင္လည္း အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို႔ ေပါင္းစပ္ရတာေပါ့
ပ်က္စီးေနတဲ့
ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆုံးေပါက္ကြဲလြင့္စင္မႈေတြကို ငါတို႔ ထိုင္ေငးၾကတယ္။
စင္ၾကယ္မႈအေပၚ မ်က္ႏွာမလႊဲနိုင္ခဲ့တဲ့ ေသြးထြက္သံယို အစိတ္အပုိင္းေတြ၊ ေခါင္းျပတ္ရက္သားနဲ႔
စူးစူးဝါးဝါးေအာ္ဟစ္ အေျပးလာေနတဲ့ မိုးတဖြဲဖြဲ ရထား။ ရ ထားၿပီးသမ်ွကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔
ဆိုတာ အစိပ္စိပ္ကြဲကြာ ဖ်ားနာေနၿပီးတဲ့ စိတ္မိ်ဳးနဲ႔မွ ျဖစ္မယ္လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က
တိုက္ေနတဲ့ ေလလို အသံမ်ိဳးနဲ႔ ေအးေအးညင္းညင္း ေျပာေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ကုိ
နာက်င္မႈပဲေပးပါ၊ ႐ွိႏွင့္ၿပီး ဆိုရင္လည္း အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို႔ ေပါင္းစပ္ရတာေပါ့။
ငါတို႔ရဲ႕ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ခ်ိတ္ဆက္မပ်က္ တြဲလ်က္ထား၊ က်န္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြကို
လက္ေကာက္ဝတ္က ျဖတ္ေတာက္ထုတ္ရင္း အဲဒီက ထြက္သြားလိုက္ေတာ့။ မင္းသတင္းေပးပို႔တဲ့
ညအနက္ၾကယ္ေတြကို ငါ့ ကမၻာက ေစာင့္ၾကပ္ေနမယ့္ အလင္းႏွစ္ေတြလို ရူးႏွမ္းမႈမ်ိဳးနဲ႔
သက္ဆိုး ရွည္ဖို႔ အားေမြးေနတဲ့ စြန္းထင္းစိတ္ကို ငါ တသိမ့္သိမ့္ ေပြ႕ပိုက္ထားမွာေပါ့။
မင္းအိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ ေျခရင္းမွာ လာရပ္ေငးေနမယ့္ မင္းမၾကားနိုင္တဲ့
စကားသံလိုလို အရာတစ္ခုက အခု လူ႔အေယာင္ေဆာင္ရင္း ဒီ အေတြးေတြကို ေတြးေနခဲ့တာ။
ငါေၾကာက္ေနသမ်ွအရာမွန္သမ်ွနဲ႔ ဖက္လွဲတကင္း ရင္းႏွီးရင္းေပါ့ ငါ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ
အပ်က္အယြင္းမ်ားၾကားက အရိပ္လိုလို အေရာင္ပါ ဒါဟာ ။ မသိတဲ့ လူေတြ အေဆာက္အအုံေတြ
ၾကား မင္းလည္း အမႈန္အမႊားအျဖစ္ လြင့္လြတ္သြားေတာ့မွာ၊ မဟုတ္လား။ တျခားေသာ
အၿပိဳင္ စၾကဝဠာေတြမွာ တျခားေသာ ငါတု႔ိေတြ အလားတူ ျဖစ္တည္ေနမွာလား၊ ေပးျဖစ္မယ္
မဟုတ္မွန္းသိသိ ေရးမိတဲ့ စာေတြနဲ႔ အတူ သူလိုကိုယ္လို သံလမ္းအခ်ိဳးအဆက္ ေအးစက္ေတြဟာ
ႏွစ္ကာလေတြ အဆက္ဆက္လား၊ တက္လာတဲ့ ေရပြက္ေတြမွာ အဖ်ားေငြ႕ဟာ အဆက္မျပတ္ပဲ။
။
ေဏသစ္
(ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကို
ကိုဇာတိ က ေပးပါတယ္ )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
စစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
အခုေရာက္ေနတာ
မနက္ငါးနာရီ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္နဲ႔
တကယ္မရွိျခင္းၾကားက
အမွတ္စက္တစ္ခုပဲ
ပိုင္နက္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို
ငါတို႔ လိုအပ္သလိုမ်ိဳး
အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြက
ငါတို႔ကို လိုအပ္တယ္
ဆက္သြယ္မႈမွန္သမ်ွ
အျဖဴ ၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္
အေရာင္မရွိဖို႔
လိုတာမ်ိဳး ၊ ေသစာနဲ႔ ရွင္စာကို
ဖတ္သူက
ခြဲျခားတယ္
ေခါင္းျပတ္သြားတဲ့
လူရဲ႕ လည္ပင္းက
လက္တစ္ဖက္ေပါက္လာၿပီး
လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔
ၿမိဳ႕ကို စကားေျပာတယ္
လက္ဟာ ဘာကိုမွ
ကိုယ္စားမျပဳဘူး
လက္ထဲကေန
ထပ္ လႊတ္ခ်ခံေနရတာက
ေနာက္ထပ္
လက္ေတြ
ပုံရိပ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာ
ပိုမိုထင္ရွားလာတဲ့
အမွတ္အသားကေတာ့
အျပဳံးပဲ
၊ ဝမ္းနည္းလာတဲ့ အခါ လုပ္ရမွာကလည္း
ဘဝရဲ႕ ေကြးေကာက္နိုင္စြမ္းကို
ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ပဲ
ကိုယ့္ကို
နာမဝိေသသန တစ္ခုခုနဲ႔
တြဲသိလာေစဖို႔
အားထုတ္ေနမႈမ်ိဳး ၊
ေနာက္ဆုံးတစ္ေခါက္
လူမွားႏႈတ္ဆက္ခံရတဲ့
အခ်ိန္ကာလ
၊ ဆုတံဆိပ္ေတြမွာ
ေရာင္ျပန္ဟပ္လာတဲ့
ကိုယ့္ပုံရိပ္ဟာ
တစ္ခုခုကိုို
ႀကိဳတင္ေၾကကြဲေနခဲ့သလို
ထင္ေယာင္မွတ္မွားမႈ
လက္ေတြဟာ
ပိုမိုရွည္လ်ားဆန္႔တန္းလာၿပီး
ေနကို ဝိုင္းဆုတ္ၿဖဲ
စားသုံးလုိက္ၾကတယ္
ဒါဟာလည္း
လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုပဲ
ပိုမိုႀကီးျမတ္တဲ့
အရာတိုင္းက
ဒီေန႔နဲ႔
မေန႔ကကို ကြဲျပားေစတာခ်ည္းပဲ ။ ။
- ေဏသစ္
(ေခါင္းစဥ္ကို
ပိုးတုံးလုံး က ေပးပါတယ္)
No comments:
Post a Comment