Thursday, June 4, 2015

ဇာတ္လမ္းသေဘာအရ

“ရွင္ ဘယ္ေတြ သြားေနတာလဲ ။ ကြ်န္မျဖင့္ ရွင့္ကို ေမွ်ာ္ေနမိတာ”
“ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ အျပင္ထြက္ေနလို႕ပါ။ ေစာင့္ေနခဲ့ရရင္ အားနာပါတယ္”
“ရပါတယ္ရွင္ (သူမ စကားဆက္မေျပာဘဲ ခဏၾကာေအာင္ တစ္ခုခုကို ေတြးေန)
ကြ်န္မက ရွင့္အတြက္ တီဗြီထဲက လူ သက္သက္ပဲ မဟုတ္လား”


တကယ္လို႕သာ ဒီအေရးအသားဟာ သိပၸံဝတၳဳတစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဇာတ္ေကာင္ (ဒါမွမဟုတ္) ဇာတ္ေကာင္နဲ႕ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနသူ တစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ တီဗြီထဲက သရုပ္ေဆာင္နဲ႕ တီဗြီၾကည့္သူ အျပန္အလွန္စကားေျပာႏိုင္တဲ့ တီဗြီတစ္လုံးကို တီထြင္လိုက္တယ္လို႕ ေရးထားလိမ့္မယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ ဇာတ္ေကာင္ စူပါမားကတ္တစ္ခုခု/အေရာင္းျပခန္းတစ္ခုခုက မေတာ္တဆဝယ္လာတဲ့ တီဗြီအမ်ိဳးအစားသစ္မွာ အဲဒီ functionမ်ိဳး ပါလာခဲ့တယ္လို႕ ေရးလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဂမၻီရ၊ စုန္း၊ကေဝ၊ ေမွာ္ကား တစ္ခုခုထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းသာ ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ က်ိန္စာသင့္ေနတဲ့ တီဗြီတစ္လုံး၊ ဒါမွ မဟုတ္ အထက္လမ္း၊ေအာက္လမ္း အဆင္သင့္ရာနဲ႕ စီရင္ထားတဲ့ တီဗြီတစ္လုံးျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။က်ေနာ္တို႕ ဇာတ္ေကာင္ဆီကို (ညသန္းေခါင္ျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္မွာ) မေမွ်ာ္လင့္ထားဘဲ ေရာက္လာခဲ့တယ္လို႕ ေရးထားလိမ့္မယ္။အခု ဖတ္ေနရတဲ့ အေရးအသားမွာေတာ့ ဇာတ္ေကာင္နဲ႕ တီဗြီဘယ္လို စ ေတြ႕ျဖစ္တယ္ဆိုတာ နည္းနည္းမွ ေရးမထားဘူး။

“ရွင္ ကြ်န္မကို ခုလို ၾကည့္ၾကည့္ေနတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ”
တီဗြီဖန္သားျပင္ထဲက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ခုလို ေမးလာတဲ့အခါ က်ေနာ္ အံ့အားသင့္သြားတယ္။ဒါမွမဟုတ္ အံ့အားသင့္သြားတဲ့ ပုံျဖစ္သြားတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးလုံးျဖစ္ရင္လည္း ျဖစ္သြားမယ္ေပါ့။
“ခင္ဗ်ာ … က်ေနာ့္ကို ေျပာေနတာလား”
“ဟုတ္တယ္ … အခု တီဗြီၾကည့္ေနတဲ့ ရွင့္ကို ေျပာေနတာ”
“အင္း … ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲေတာ့ အေသအခ်ာ မေျပာတတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ဒီဇာတ္လမ္းတြဲကို စ ၾကည့္တုန္းက ခင္ဗ်ားနဲ႕ မင္းသားနဲ႕ေတာင္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မေတြ႕ျဖစ္ေသးဘူး”
“ေၾသာ္”

ဒီလိုနဲ႕ သူမနဲ႕ က်ေနာ္ စၿပီး ရင္းႏွီးခဲ့ရတယ္ ။ ဇာတ္လမ္းတြဲတစ္ခုထဲမွာ ေနထိုင္ရတဲ့ ဘဝဟာ ဘယ္ေလာက္ပ်င္းစရာ ေကာင္းေၾကာင္း ၊ ဒါေပမယ့္ အလွည့္အေၿပာင္းတစ္ခုခု ႀကဳံခ်င္လည္း ႀကဳံလာမွာဆိုေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလလည္း ႀကိဳ စိတ္ကူးၾကည့္ေနၿပီး ႀကံဖန္ စိတ္လႈပ္ရွားေနမိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပတယ္။ က်ေနာ္ေနထိုင္တဲ့ အျပင္ေလာကဟာလည္း သူမရဲ႕ ဇာတ္လမ္းတြဲ ကမၻာေလးနဲ႕ ဘာမွ မကြာျခားတဲ့ အေၾကာင္းကိုေတာ့ သူမ ယုံခ်င္မွ ယုံမွာမို႕လို႕ မေျပာျပျဖစ္ခဲ့ဘူး။

ဒီအေရးအသားရဲ႕ အခု ဖတ္ေနတဲ့အပိုင္းကို အေရာက္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြ ပိုမ်ားလာခဲ့ပါတယ္။ တီဗြီၾကည့္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္နဲ႕ ဇာတ္လမ္းတြဲထဲက မိန္းကေလး ။ ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ဟာ က်န္တဲ့ တစ္ေယာက္ကို တစ္ဖက္သတ္ခ်စ္ေနခဲ့ရင္ အေရးအသားဟာ ဘယ္လုိ ေရွ႕ဆက္သြားမလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ေရာ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ျမင္ေနရုံကလြဲၿပီး ဇာတ္လမ္းတြဲအျပင္/အတြင္း ေလာက တစ္ခုခုမွာ မဆုံေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနနဲ႕ ဘယ္လို ေရွ႕ဆက္သြားမလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ အေရးအသား (ဝတၳဳတို/ရွည္/တျခား ဘာျဖစ္ျဖစ္)တစ္ခုခုမွာ ေသြးသားမေတာ္စပ္တဲ့ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္၊မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ပါလာမယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ကိစၥကို (အရိပ္အျမြက္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျဖစ္ျဖစ္ ) ထည့္ေရးမွ ရမွာလား။

က်ေနာ္ ဇာတ္လမ္းတြဲကို ေန႕တိုင္းနီးပါးၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သူမနဲ႕ စကားေတြ ေျပာလိုက္၊ သူမ ပါဝင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းတြဲကို ၾကည့္လိုက္ လုပ္ေနခဲ့တယ္ဆို ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္။ သူမဟာ ဇာတ္လမ္းတြဲရဲ႕ အစပိုင္းမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ မိသားစုက ေပါက္ဖြားလာ၊ပညာတတ္၊ရုပ္ေခ်ာ။ အစစ အရာရာ သာလြန္ျပည့္စုံေနတဲ့ ၾကားက သူမအေပၚ အစစ အရာရာ ဂရုစိုက္တဲ့ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္လည္း ထပ္ရ။ ရံဖန္ရံခါ ဗီလိန္လုပ္တဲ့ လူတစ္သိုက္နဲ႕ (ဇာတ္လမ္းသေဘာအရ) ျပႆနာတက္တာလည္း ရွိခဲ့သေပါ့။ သူမ ေခ်ာင္းဆိုးႏွာေစးတဲ့ ျပကြက္တစ္ခုတစ္ေလ မေတာ္တဆ ျမင္လာရတဲ့အခါ ဇာတ္နာတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ ႀကိဳတင္နိမိတ္ျပခ်က္ေတြအတိုင္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေရာဂါႀကီးႀကီးမားမားတစ္ခုခု မေပၚလာပါေစနဲ႕လို႕ က်ေနာ္ ႀကိတ္ ဆုေတာင္းေနမိတယ္။
တစ္ေန႕ တီဗြီကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိုးရြာေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းတြဲထဲ ထီးမေဆာင္းဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ သူမကို ေတြ႕တယ္။ က်ေနာ္ စိုးရိမ္တႀကီး လွမ္းေျပာလိုက္မိတယ္။
“ေဟး … ထီးမေဆာင္းဘူးလား “
“ဒါ ဇာတ္လမ္းသေဘာအရေလ “
“ေဟ … အင္းေလ ။ ဒါျဖင့္လည္း ၿပီးတာပဲ ။ အိမ္ေရာက္တဲ့ အခါေတာ့ ေရေျခာက္ေအာင္ သုတ္ၿပီး ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ေနလိုက္ဦး။ မဟုတ္ရင္ ဖ်ားေနဦးမယ္”
“ ကြ်တ္… ရွင္နဲ႕ေတာ့ ခက္တာပဲ။ ဒီမွာ …. ကြ်န္မဘာသာ ေသေလာက္ေအာင္ ဂရုစိုက္လည္း ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ဖ်ားရမယ္ ဆိုတဲ့ အခန္းပါလာရင္ ဖ်ားကို ဖ်ားမွာပဲ”
က်ေနာ္ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ ေခါင္းကုတ္ေနမိတယ္။ စိတ္ရႈပ္လာလို႕ သူမကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး တီဗြီ ပိတ္လိုက္တယ္။
က်ေနာ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့မွန္းကို အိပ္ရာက ႏိုးလာမွပဲ သိတယ္။
ႏိုးလာေတာ့ က်ေနာ္ ကိုယ္ေတြ ပူၿပီး ဖ်ားေနၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႕ ရုတ္တရက္ႀကီး ေနမေကာင္းထျဖစ္လဲဆိုတာ က်ေနာ္ စဥ္းစားလို႕ကို မရဘူး ။ ။

- ေဏသစ္
(ကို ဇာတိ Zar Ti Antima ရဲ႕ “ရုပ္ရွင္နယ္လြန္”ကို ဖတ္ၿပီး ေရးျဖစ္ခဲ့)

No comments:

Post a Comment